Friday, August 9, 2013

Hari raya Hari raya Hari raya

Photography: Izyan Damia
Location: Kampung Tok Jiring -Grandma house
EDITED BY ME 

"Indahnya sungguh dihari raya. Ramainya orang bersuka ria. Adikku manis cantik bergaya. Boleh kah abang ikut bersama."
♡ ♡ ♡


Remember this song? Yes. This song never getting old. Sebelum terlambat, Dina nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf zahir Dan Batin. Tak sangka dapat lagi Dina jumpa dgn hari raya kali ni. Raya tahun ni jatuh pada 8/8/2013. Serious teruja sngat. Yelakan. Nak meraikan hari kemenangan. Heheee.

Haha. See me? Funny aite? Ni masa petang. Dekat rumah grandma(Lamin Burn Family). Dina baru je bangon tido. Haaaa nantok + penat = tido. Heheeee. Tngah orang tua ni semua sibuk bergambar, aku dgn iera (cousin) mencelah. Lepas snap, diorang tngok. Semua gelak. Yang baju coklat tu ckp(aunty), "eh ni amah ni. Non-muslim." *gelak* Haishh. Mengade je kan. Tngok tu muka pon nampak penat. Ni pon masa on the way nak pergi rumah tok sedara dekat Jeram, Tepoh. Yela kot. Aku pon tak tahu Tepoh ke Manir.Jibenggg --' 
 Description: Tudung oren tu, aunty aku. Yang tudung biru tu kakak aku. Sebalah aunty jugak adik yang pakai tudung oren tadi tu. Biru tu cousin. Si kecik tu ma li brotha. And behind aku dgn iera.
Ni masa first day raya. Nak diceritakan. Pagi tu mama kejot awal. Suruh bangon ape semua. Dahla aku tido lewat malam tu. Mata rabak oii. Aku delay je. Mama ckp kalau tak bangon nak simbah air. Okay ma okay ma. And..... Siap semua. Tngah siap siap dgr takbir raya. Sebakk oii. Terasa bersyukur sebab still dapat raya kan tahun ni. Yela, kite tak tahu umur kite panjang atau tak. Sebab tu kite kena syukur selalu. :')) Balik sembahyang raya, *aku tak pergi* me: mama abah, duittttt. Hahah. Biasala tu. Fizikal je besar, perangai still budak-budak tau. Hihi.
Tahun ni takde gmbar raya pon 1 family. Ntahla. Mcm tak cukup masa. rushing sngat. dgn hot day lagi. Huizzzz. Dgn adik aku yang number 4 muntah. Haihh. Sabar jela. Mana tak nya. Naik rumah ni, makan. Naik rumah tu, makan. Semua lah dia nak hentam. Aizzzz. Balas dendam ni. Hahha. Aku pon mcm tu. Tapi tahan kan je nafsu. Hihi. Tema family aku tahun ni warna Hijau. :* Setiap tahun mesti sedondon. 



Tu jela untuk first day raya. Serious tahun ni happening jugakla. Bulan puasa pon meriah. Raya pon meriah. Bersyukur atas semua yang berjalan dengan lancar. Having so much fun even though got a pretty tired.

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir&Batin.
♡ ♡ ♡ ♡ ♡
Love always.
☾Dina☽

No comments:

Post a Comment